Het is landelijk nieuws inmiddels! Bij het tankstation Hartholt Olie hebben ze helemaal genoeg van bellende klanten. Daarom hebben ze nu passende maatregelen genomen: ze helpen de “onfatsoenlijke mensen” gewoon niet meer aan de kassa. “In verband met uw privacy helpen wij u niet tijdens uw telefoongesprek. Wij helpen u graag na uw gesprek verder.”
Die tekst aan de toonbank moet klanten duidelijk maken dat ze tijdens hun telefoongesprek niet geholpen zullen worden. Volgens medewerkster Jorien Wigink werd het hoog tijd. “De klant is koning, dat weet ik ook wel. Zo wil ik ze ook benaderen, Maar alsjeblieft, mogen ze ons ook met respect behandelen?”.
Het personeel van tankstation Hartholt Olie heeft zich de afgelopen jaren al veel geërgerd aan bellende klanten. Vooral omdat ze tijdens het afrekenen dan nauwelijks oog hebben voor de medewerkers. “Dan kijk ik de klant toch ook niet meer aan?”, klinkt het. “En ik noem het bedrag dat ze moeten betalen ook niet meer. Ze zitten toch helemaal in hun eigen wereldje. Ik ga echt niet tegen een muur aanpraten. Ik baal echt van dat gedrag.”